- A projekt címe: A Debrecen-Hajdúszoboszló-Hortobágy-Tisza tó kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozicionálása
- A projekt azonosító száma: GINOP 1.3.4-17-2018 00004
- Konzorciumvezerő: Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.
- Konzorciumi tagok: Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., Debrecen Turisztikai Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft., Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő és Egészségturisztikai Zrt.
- A szerződött támogatás összege: 387 271 150
- A Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt.-nek nyújtott támogatás: 5 897 000 Ft
- A támogatás mértéke (%-ban):100 %
- A projekt befejezésének dátuma: 2022. 06.30.
A projekt keretében a BDO Magyarország 2020-ban elkészítette a „Hajdúszoboszló gyógyhelyi- és gyógyturisztikai termékfejlesztési lehetőségeinek bemutatása” című tanulmányt.
A tanulmány célja: A Hajdúszoboszlói gyógykúra termékfejlesztési programjának kialakítása. A tanulmány tartalmazza a település és a fürdő egyedi gyógyászati kínálatának és gyógyturisztikai keresletének elemzését. Bemutatja a jópéldákat, a hasonló adottsággal rendelkező nemzetközi gyógyfürdőket. Pozicionálja Hajdúszoboszlót, mint gyógyhelyet. A dokumentumban meghatározásra kerülnek komplex javaslatok a termékfejlesztésre, célpiacokra, kommunikációra vonatkozóan.
A turisztikai térség fejlesztése projekt tartalmának bemutatása:
A Debrecen, Hajdúszoboszló, Hortobágy és Tisza-tó kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A jövőben a térség Kelet-Magyarország leghosszabb tartózkodási idejét biztosító üdülési célterületévé válik. Olyan desztinációvá, amelynek megkülönböztető profilját az országosan egyedülálló termékkínálat biztosítja a debreceni komplex szolgáltatási kínálatot biztosító Nagyerdővel, az aktív- és ökoturisztikai USP-t jelentő Tisza-tóval, és a világörökségi helyszínként méltó piaci pozíciót betöltő Hortobággyal.
A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés készül. A térség adottságait figyelembe véve a legfontosabb projektelemek a Hajdúszoboszlói „gyógykúra” termékfejlesztési programjának kialakítása, a térségen belül, kiemelten Debrecen városában tematikus séták kidolgozása és kijelölése, valamint a térség jövőbeni imázsát meghatározó több vonzerő, attrakció részletes fejlesztési elemzése, amely hozzájárul a kialakítandó márkakép erősítéséhez, megvalósulásával átpozicionálja a desztinációt. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.